Bakaliowe Rozkosze

Granola

Granola – mieszanina płatków zbożowych, bakalii, ziaren, pestek, zalana mlekiem, mlekiem sojowym, jogurtem lub kefirem.

Dobry pomysł na szybkie i zdrowe śniadanie.

podaje przepis „bazę” gdyż jak to w kuchni bywa można do woli modyfikować recepturę i za każdym razem otrzymać inny smak granoli.

Składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych/pszennych/orkiszowych/żytnich/jęczmiennych lub mix płatkowy
  • Muesli cereals bowl and spoon with almond, pine nutsgarść pestek słonecznika lub dyni (może tez być pół na pół)
  • garść sezamu
  • 2 łyżeczki cynamonu (ale można też bez) – alternatywą może być łyżeczka cynamonu plus drobina mielonych goździków lub mielonego kardamonu
  • 3 łyżki płynnego miodu (najczęściej używam leśnego lub wielokwiatowego, można też dodać mniej miodu = płatki nie będą takie słodkie)
  • 1 łyżka cukru brązowego
  • można dodać także łyżeczkę cukru waniliowego lub esencję waniliową
  • garść migdałów blanszowanych pokrojonych lub uprażonych płatków migdałowych
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • może być trochę skórki pomarańczowej lub wiórek kokosowych
  • plus co się chce – papaja, żurawia, śliwki, chipsy bananowe itd.
Przygotowanie:
  1. Miód wraz z cukrem brązowym i waniliowym lekko podgrzewamy (aż cukier się rozpuści)
  2. Wszystkie składniki (prócz bakalii) wrzucamy do miski i mieszamy
  3. Zalewamy miodem i jeszcze raz mieszamy
  4. Wykładamy na blachę i pieczemy w piekarniku (180 st) ok 10 min. Tak aby wszytko było chrupkie i złociste
  5. Blachę odstawiamy do ostygnięcia
  6. Mieszamy z bakaliami i gotowe

W sezonie letnim polecamy dodanie świeżych owoców.

 Muesli with milk and honey